Akcesoria wędkarskie
Przygotowanie
Metody połowu
Pokoik napraw
Zrób to sam
Techniki i sztuczki
Opowiadania wędkarskie
Wędkarstwo podlodowe
Witaj
Login:

Hasło:


Zapamiętaj mnie

[ ]
[ ]
[ ]
Menu główne
Czat



Bogdan
27 lip : 04:58
Przede wszystkim musisz podpatrywać wędkarzy miejscowych, na co i jak oni łowią. Niestety niektórzy nie chcą zdradzać swoich tajemnic, więc należy to robić bardzo dyskretnie. Ale jak masz jakieś pytania to wal śmiało. W miarę naszych możliwości i doświadczeń zawsze chętnie pomożemy.


Anonimowy
26 lip : 22:28
Bogdanie, dziekuje ci za porade ktora na pewno wykorzystam przy najblizszym przyplywie gotowki. dzisiaj udalo nam sie zlowic jedynie ploc ok.14 cm ktora niestety polknela haczyk i musiala zostac zabita a bardzo chcialem ja wypuscic (wojowalem 20 min zeby wyjac haczyk z skrzeli) oraz mysle ze to byl blad zeby ja usmiercic ;( a siedzielismy tylko 2 godziny. udalo mi sie powalczyc z szczupakiem/sandaczem na martwego jaźa ktory zostal znaleziony. Prawdopodobnie bede lowil tylko metoda gruntowa i splawikowa oraz moze kiedys spinning ale do tego potrzebuje jeszcze doswiadczenia i lepszego sprzetu (posiadam wedke 2.10cm teleskopowa i jakis chinski kolowrotek golden ktory dorwalem kupujac na aukcji przez olx.) jak narazie jestem bardzo zapalonym "swiezym"wedkarzem.Porady wedkarskie i wskazowki mile widziane. pozdrawiam. Emanuel



Bogdan
26 lip : 05:16
Emanuel, proponuje abyś kupił jakąś droższą zanętę leszczową lub karpiową, oraz ziemię bełchatowską Całe opakowanie ziemi należy przesiać przez sito, aby pozbyć się grudek. Do przesianej ziemi dodaj połowę opakowania zanęty. Dodawaj wodę (wody należy dodawać po troszkę, tyle aby zanęty nie przemoczyć). Po namoczeniu należy wszystko jeszcze raz przesiać przez sito po to aby zanętę spulchnić , napowietrzyć i pozbyć się grudek. Po przesianiu jej wsyp do niej całą puszkę kukurydzy, (wodę z puszki wylej). Można dodać jakiś atraktor. Ja na karpia dodaje wanilię, truskawkę lub poziomkę. Kule (pierwsze trzy wielkości pomarańczy) staraj się trafić w spławik, potem dorzucaj już kule mniejsze. Na haczyk zakładaj kukurydzę wyjętą z zanęty. W taki sposób łowienia ja mam zawsze efekty.



EMANUEL
25 lip : 22:49
witam, od jakiegos czasu jestem poczatkujacym wedkarzem. mnie i mojemu kumplowi rzadko co bierze a najwieksze co zlowilismy to 15 cm okonie/jazgarze/babki.duzo czasu i pieniedzy poswiecamy na lowienie a jednak frajdy zero.lowimy glownie na splawik,biale oraz dendrobena.. jakies rady dla poczatkujacych wedkarzy w zachodnio-pomorskim? pozdrawiam. emanuel


Zbyszek
19 lip : 15:11
Podaj położenie zbiornika czyli lokalizację. Wtedy będziemy Ci w stanie udzielić rady i pomocy, pozdrawiam!!!



Nowe posty na forum
Polscy juniorzy mistrzami , a juniorki wicemistrzyniami świata w zawodach rzutowych
Złoto i Srebro
Autor Bogdan
04 sie : 17:16

Re: Zakazany kolec z jeżozwierza.
Sławku jak pisałem na 1 stronie, sprzedałem a właś...
Autor Zbyszek
28 lip : 17:44

Re: Zakazany kolec z jeżozwierza.
Anonim napisał(a) ...Witam kolegów na razie jako n...
Autor Sławek
28 lip : 10:36

Re: Nęcenie
Dzięki wszystkim za pomoc. Niedługo urlop to się z...
Autor Ctewluck
27 lip : 12:28

Re: Nęcenie
Jako przynęt używaj tego czym nęcisz. Jeśli chcesz...
Autor Dominik
25 lip : 08:44

Nowe komentarze
[Treści] Batymetria, mapy batymetryczne do pobrania
Autor:  Dominik dnia 19 sie : 11:43
Proszę czytać uważnie spis, tego jeziora nie ma w [więcej]

[Treści] Batymetria, mapy batymetryczne do pobrania
Autor:  Ikaem dnia 18 sie : 22:56
Witam! Mógłbym prosić o mapę barymetryczną jeziora [więcej]

[Treści] Jak złowić suma - zestawy, zdjęcia, porady
Autor:  Majkel dnia 17 sie : 09:47
Staw ma do 4m głębokości wymiary 20-35 m i w każdą [więcej]

[Treści] Jak złowić suma - zestawy, zdjęcia, porady
Autor:  Dominik dnia 16 sie : 17:17
Jakiej wielkości były wpuszczane te sumy? Pamiętaj [więcej]

[Treści] Jak złowić suma - zestawy, zdjęcia, porady
Autor:  Majkel dnia 16 sie : 09:37
Wątpię że jakiś drapieżnik go pochwycił a wyłowić [więcej]

Facebook

Data / Czas
 
Sposób na ...
Mapy batymetryczne
Poradnik

Poradnik wędkarza majsterkowicza dostępny do kupienia. Serdecznie zapraszamy!



Więcej o książce można dowiedzieć sie na stronie :

LINK

Forum
<< Poprzedni temat | Kolejny temat >>   
Muzealne kołowrotki

Idź do strony  [1] 2
Rozpoczęcie nowego tematu
Autor Odpowiedzi
Bogdan
wto sty 31 2012, 02:03Cytuj

Dołączył: sob gru 31 2011, 07:55
postów: 1845
Chciałbym pokazać część moich kołowrotków, które używałem kilkadziesiąt, kilkanaście i nawet kilka lat temu. Zaznaczam, że na zdjęciu wszystkie są sprawne i gotowe do wędkowania. Pozdrawiam Bogdan.




[ Edytowany nie maj 19 2013, 06:06 ]
Powrót do góry
Bogdan
wto sty 31 2012, 06:22Cytuj

Dołączył: sob gru 31 2011, 07:55
postów: 1845
Może kogoś zainteresują poszczególne nazwy tych kręciołów. Podaje je:
1 - to (ruski) radziecki, nie do zajechania Delfin (chyba 4). Wszystkie Delfiny
miały jedno łożysko
kulkowe pod rotorem
2 - Golden 2000g Line CAP (DIA mm-m) 0,25-260, 0,30-160, 035,120.
3 - DAM Quck QD 430
4 - Silstar R71
5 - ABU-Garcia abumatic 874
6 - Defin 8. Też ruski j/w. tylko troszeczkę większy. Kiedyś, jak nawijaliśmy żyłkę
i żeby zaoszczędzić kasy, to dawaliśmy podkład pod żyłkę najczęściej ze
starej żyłki lub dratwy itp.
A ten typ kołowrotka miał specjalnie skonstruowaną podkładkę plastykową,
która była potrzebna jak dawało się cieńszą żyłkę.
7 - Chyba czeska lub niemiecka maszyna z charakterystyczą skośną szpulą.
Nawijanie żyłki odbywało się "na krzyż"
8 - Mikado RD 800
9 - nareszcie polski! wygrany przeze mnie na zawodach Spinning 86
10 - też, polska poczciwa Czapla 01
11 - ABU Garcia Cardinal GLX 553
12 i 14 - DAM Quick Figharter 30
13 - Szekspir OMNI 070 ( w oryginale Shakesprae)
14 - Jaxon ZX 310.
15 - Jaxon z chamulcem górnym
Do polskich jeszcze zaliczały się wszystkie Prexery 1100, 1101 i inne numery.



[ Edytowany śro sty 16 2013, 06:12 ]
Powrót do góry
Bogdan
wto sty 31 2012, 06:23Cytuj

Dołączył: sob gru 31 2011, 07:55
postów: 1845
Numery kołowrotków.






[ Edytowany sob lis 17 2012, 12:32 ]
Powrót do góry
Dominik
wto sty 31 2012, 06:34Cytuj

Dołączył: śro gru 28 2011, 09:27
postów: 921
Hehe, fajne cacuszka. Również posiadam 2 stare kołowrotki, jeden chyba nawet starszy niż Twoje Bogdanie. Jeden to "Stabil 321" ma około 50 lat, a drugi "Delfin 6" - znacznie młodszy, dokładnie niestety nie znam daty jego produkcji. Zdaje się Bogdanie, że jeden z Twojej kolekcji muzealnej to właśnie Delfin - ten pierwszy na górze od lewej, ale nie jestem pewien. Moje nie są na chodzie - ozdabiają półkę . Obiecuje, że jak znajdę chwilę to pochwalę się zdjęciami.
Powrót do góry
Dominik
wto sty 31 2012, 06:40Cytuj

Dołączył: śro gru 28 2011, 09:27
postów: 921
Dopiero zauważyłem Twoją wypowiedź po tym jak dodałem swoją , skoro Bogdan przedstawił opisy kołowrotków to ja jeszcze dodam, że Stabil jest Czechosłowacki. Jutro zdjęcia - a tymczasem wracam do obowiązków...
Powrót do góry
Kamill
wto sty 31 2012, 06:42Cytuj
Zarejestrowany #17
Dołączył: śro sty 11 2012, 12:04
postów: 14
fajne fajne, ciekaw jestem jak to "chodzi". niestety jestem zbyt mlody zeby pamietac takie kolowrotki , pozdro.
Powrót do góry
Bogdan
wto sty 31 2012, 08:33Cytuj

Dołączył: sob gru 31 2011, 07:55
postów: 1845
No tak! Kamil! Ze względu na swoją młodość (Też bym chciał być takim) nie możesz pamiętać takich kręciołów. Ale kiedyś w wielu kołowrotkach rolki sie nie obracały, (patrz zdjęcie, to jest czechosłowacki Tokoz ), a żyłka skręcała się o wiele rzadziej niż teraz. Nie wiem na czym to polega? Może żyłka? A może inny materiał na rolki? Pozdrawiam Bogdan.




[ Edytowany czw gru 06 2012, 04:41 ]
Powrót do góry
Dominik
śro lut 01 2012, 01:44Cytuj

Dołączył: śro gru 28 2011, 09:27
postów: 921
Obiecane zdjęcie

Powrót do góry
Bogdan
śro lut 01 2012, 05:45Cytuj

Dołączył: sob gru 31 2011, 07:55
postów: 1845
Pamiętam je doskonale. Kiedyś łowiłem na takie właśnie. Inne były nie dostępne, albo bardzo drogie. Pozdrawiam Bogdan.



[ Edytowany czw gru 06 2012, 04:42 ]
Powrót do góry
Bogdan
sob kwi 14 2012, 05:11Cytuj

Dołączył: sob gru 31 2011, 07:55
postów: 1845



Uwaga! Po nr 10 to nie Czajka 01, tylko Czapla 01. Bardzo przepraszam za błąd.





[ Edytowany czw gru 06 2012, 04:42 ]
Powrót do góry
Idź do strony  [1] 2
Moderatorzy: admin, Dominik, Bogdan, Zbyszek

Przejdź do:     Powrót do góry

Rozpoczęcie nowego tematu

Szybka odpowiedź:

 

Kanały informacyjne: RSS 0.92 Kanały informacyjne: RSS 2.0 Kanały informacyjne: RDF
Powered by e107 Forum System